Nyhet från DriftZone: Webb-tv med driftingprofiler

0
111

Som många säkert redan sett i våra sociala medier är det en nyhet på gång, ett nytt sätt för oss att leverera innehåll till våra driftingfrälsta följare i Sverige och Europa. Vi frågade redaktören själv, Stefan Lindgren, vad han tänkt sig med denna nya satsning.

Stefan, beskriv vad det nya är.
-Det nya är en idé som jag haft i över ett år, att göra en reportageserie med garagebesök där vi träffar en rad olika personer. Fokuset är att lyfta fram personen, det kan vara en förare, en duktig bilbyggare, ett företag, eller någon person som jobbar i någon annan roll inom driftingen.

Varför väljer DriftZone webb-tv som media?
-DriftZone vill hela tiden hitta på nya saker och bredda sin bevakning. Under offseason kan det vara kul att se vad andra gör i garagen. Vi tror att en sådan här serie kan vara en intressant sak för våra följare att titta på.

Hur många avsnitt planeras?
-Någon plan för hur många avsnitt det blir är ännu inte spikat. Vi kör när andan faller in, men minst ett avsnitt i månaden och vad vår budget tillåter. Vår förhoppning är att några företag gillar det vi gör och vill synas runt våra program med reklamvideo och loggor i sändning. Kan vi få snurr på det har vi möjlighet att producera ett större antal avsnitt.

Finns det planer på fler nya sätt att leverera innehåll till den svenska driftingpubliken?
-DriftZone tittar alltid efter nya sätt att sprida sporten. Det enda hindret för stunden är egentligen tiden då alla våra medarbetare gör detta på sin fritid.

Vi tackar redaktör Lindgren för informationen. Hur tar man då del av detta? Som alltid är vårt mål att sprida driftingen till en så stor publik som möjligt, så våra program kommer att distribueras gratis. Det sker genom en livesändning på Facebook, och för den som inte har möjlighet att titta då kommer det att finnas tillgängligt i efterhand.

Text: Christer Hägglund – DriftZone.se
Foto: Stefan Lindgren, Henrik Andersson – DriftZone.se